Social media a promocja marki – krótki poradnik jak zaistnieć w sieci

Zaistniej dzięki kontu na Instagramie

 

Często się słyszy, że jeśli nie masz konta na Instagramie to nie istniejesz. Brzmi to dosyć drastycznie, niestety w bezlitosnym świecie współczesnego marketingu to prawda. Jedynie marki, które do swojej promocji używają social mediów potrafią w znaczący sposób zaistnieć na rynku. Współczesny człowiek bardzo dużo czasu spędza w świeci i to głównie stamtąd czerpie informacje i inspiracje. Bardzo dużo czasu spędza on też w mediach społecznościowych, które pozwalają mu na łączenie się z ludźmi i markami na całym świecie. Każdego dnia setki milionów osób odwiedzają Instagrama. Już ponad miliard osób na świecie posiadają swoje konta na tym portalu. Posiadanie konta swojej marki czy firmy na tym portalu społecznościowym jest jednym z najskuteczniejszych sposób na to, żeby trafić do klientów, zdobyć popularność oraz budować silną i rozpoznawalną markę. Jednak samo posiadanie konta na Instagramie może jeszcze ci nie wystarczyć – dowiedz się co robić, aby twoje konto w social mediach działało na korzyść, pomogło rozkręcić prawdziwy biznes i zarabiać pieniądze. A więc do dzieła! W poniższym artykule podamy praktyczne wskazówki na temat współczesnego marketingu na Instagramie.

 

Instagram – odpowiednie narzędzie do marketingu?

 

Istnieje wiele portali społecznościowych, na których możesz zaistnieć w sieci. W im większej ilości miejsc sieci jesteś, tym lepiej dla ciebie. Dzięki temu trafisz do jeszcze większej ilości osób, bowiem niektórzy użytkownicy posiadają konto na tylko jednym z tych portali. Zatem jeśli jeszcze nie masz konta na Instagramie, najwyższy czas, żebyś je założył i rozpoczął docieranie do użytkowników internetu również tą drogą. Poprzez docieranie do nich różnymi drogami utrwalisz swoją obecność i swoją markę w ich pamięci. Jeżeli sprawisz, że codziennie będą cię widzieć i będziesz nawiązywał z nimi interakcję, na pewno o tobie nie zapomną i odwdzięczą się poprzez rozpoznawanie twojej marki. Jest także całkiem wysokie prawdopodobieństwo, że w przyszłości będą chcieli zostać jej konsumentami, co wykazują badania wpływu marketingu na Instagramie na zysk marki. Instagram jest jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych narzędzi do używania go w celach wypromowania swojej marki dzięki temu, że dominują na nim łatwe i szybkie w przekazie informacje wizualne. Codziennie setki tysięcy osób loguje się na niego i przegląda nowe treści. Najlepiej zrobisz, jeżeli poznasz profil przeciętnego użytkownika Instagrama i odpowiednio dobierzesz rodzaj i styl umieszczanych przez siebie treści do niego.

 

Co robić, aby zaistnieć na Instagramie?

 

Samo założenie konta dla twojej marki w social mediach jeszcze nie zapewnia żadnego sukcesu. Może wręcz nawet odstraszać, jeśli twoje konto na Instagramie swój ostatni post będzie miało opublikowany dwa lata temu, a opublikowane zdjęcia będą już dawno przestarzałe. Jeśli klient natknie się na twoją markę i odwiedzi jej profil na Instagramie, na którym będzie wiało przerażającą pustką i nudą oraz nie będzie posiadał żadnych aktualizacji, prawdopodobnie uzna, że twoja marka nie ma nic ciekawego do zainteresowania. Jedną z najważniejszych charakterystyk marek, które zdobywają uznanie jest bycie na bieżąco, bycie nowoczesnym oraz aktywnym. Dlatego pamiętaj – jeśli chcesz osiągnąć jakikolwiek sukces posiadając konto w mediach społecznościowych, przede wszystkim – publikuj. Dodawaj nowe posty najczęściej jak się da, najlepiej codziennie. Nie znikaj z pola widzenia swoich obecnych klientów i fanów, a także przyszłych potencjalnych klientów. Bądź widoczny i zaangażowany. Dodawaj aktualne informacje na temat tego, co nowego pojawia się w twojej marce, nad czym aktualnie pracujesz, co planujesz w przyszłości. Możesz też dzielić się ze swoimi fanami i followersami zdjęciami czy krótkimi filmikami „zza kulis”. Coś śmiesznego wydarzyło się w waszym biurze podczas pracy nad projektem? Dodaj zabawne zdjęcie. Ludzie w mediach społecznościowych uważają takie aktywności za bardzo sympatyczne. Poznanie ludzi, którzy stoją za daną marką wzmacnia też zaufanie klienta do niej, bo sprawia, że staje się nam bliższa.

 

Bądź aktywny i daj się zauważyć w social mediach

 

Nie tylko publikuj codzienne nowe posty na Instagramie. Podbij swoją widoczność jeszcze bardziej będąc aktywnym użytkownikiem. Wchodź w liczne interakcje z innymi użytkownikami. Zrobisz to na przykład poprzez dodawanie serduszek do ich zdjęć i pisanie komentarzy pod nimi. Jeśli nazwa twojego profilu będzie się wielokrotnie pojawiała przed ich oczami, na pewno o niej łatwo nie zapomną. Dzięki pisaniu komentarzy staniesz się też rozpoznawany jako aktywny i zaangażowany, co jest bardzo ważną charakterystyką współczesnej marki. Angażuj się nie tylko w sytuacje związane bezpośrednio z twoją marką, ale też daj się poznać jako zaangażowanego społecznie. Stań się followersem nie tylko potencjalnych klientów, ale też ważnych instytucji czy osób publicznych.

angielski francuski niemiecki włoski hiszpański szwedzki duński