Menu

Jaki biznes można prowadzić w wyspie handlowej?

15 czerwca 2020 - Biznes
Jaki biznes można prowadzić w wyspie handlowej?

Wyspy handlowe to coś, co na stałe wpisało się do aranżacji wnętrza galerii handlowej. Nierzadko zdarza się, że w jednej alejce można spotkać ich nawet kilkanaście. W dzisiejszym tekście podamy przykłady biznesów, które z powodzeniem można prowadzić w wyspach handlowych. Skupiliśmy się na najpopularniejszych rozwiązaniach, które najczęściej można spotkać w przestrzeniach centrów handlowych w całej Polsce.

Pakowanie prezentów – dla spóźnialskich i nie tylko

Kupowanie prezentów na ostatnią chwilę – chyba każdy z nas chociaż raz był do tego zmuszony. W takich i innych sytuacjach sprawdzą się wyspy handlowe, w których oferuje się usługę profesjonalnego pakowania podarków. Aby rozpocząć taką działalność, wystarczy zaopatrzyć się w produkty do pakowania oraz zatrudnić pracownika, który z ich pomocą potrafi wyczarować przepiękne, atrakcyjne pakuneczki https://kreo-market.pl/produkty/wyspy-handlowe/. Pakowanie prezentów największą popularnością cieszy się oczywiście w okresie przedświątecznym i walentynkowym. Nie znaczy to jednak, że przez resztę czasu nasza wyspa będzie świecić pustkami – sezon na prezenty nigdy się nie kończy. Rocznice, imieniny, urodziny… Okazji do wręczania podarunków jest bardzo wiele, toteż wyspy handlowe o takim profilu nie powinny narzekać na brak klientów.

Usługi GSM – coś, czego każdy potrzebuje

Często zwlekamy z zakupem nowej ładowarki, etui do telefonu czy szkła hartowanego na smartfona. Podobnie jest z zakupem nowego telefonu lub akcesoriów do modelu, który już posiadamy. Prowadzenie punktu, który zapewnia tego typu produkty i usługi to decyzja o działaniu w branży, na którą popyt się nie zmniejszy. Obecnie każdy posiada telefon komórkowy i w którymś momencie będzie potrzebował wsparcia punktu/serwisu GSM. Wyspy handlowe o tym profilu cieszą się ogromnym zainteresowaniem, bo pozwalają na zakup niezbędnych akcesoriów przy okazji robienia innych zakupów.

Usługi finansowe – zachęć klienta do bezpośredniego kontaktu z konsultantem

Każdy z nas zna kolejki w bankach, niecierpliwe odliczanie minut i zastanawianie się, kiedy wreszcie będziemy mogli podejść do okienka. To frustrujące, zwłaszcza jeśli chcemy zadać tylko jedno pytanie, dowiedzieć się czegoś o ofercie lub sprawdzić, które konto będzie dla nas optymalne. Popularność usług finansowych nie spada, dlatego banki coraz częściej decydują się na działalność poza stacjonarną placówką. W wyspach handlowych klienci mogą więc porozmawiać z profesjonalnym pracownikiem, uzyskać szybko cenną informację i oszczędzić czas. Skorzystanie z pomocy takiego konsultanta jest bardziej atrakcyjne dla klienta niż poszukiwanie placówki oraz niecierpliwienie się w kolejce.

Sklep z upominkami – ogromny wybór dodatków na różne okazje

Zapachowe świece, przepyszna kawa, kubki z imionami, prezenty na wieczór kawalerski, wieczór panieński i 18-tkę – to tylko niektóre przykłady ofert wysp handlowych, które działają jako sklep z upominkami. Trudno o lepszy sposób na dotarcie do klienta z takim asortymentem niż właśnie sprzedaż za pośrednictwem stoiska w postaci wyspy. Atrakcyjne wyeksponowanie produktów sprawi, że przechodnie szybko zapoznają się z ofertą i w jednej chwili dokonają zakupu, który odkładali w czasie od kilku tygodni.

Artykuły sezonowe – przypomnij klientom o tym, czego potrzebują

Takie wyspy handlowe nie tylko oferują prezenty walentynkowe czy świąteczne ozdoby. Do artykułów sezonowych można bowiem zaliczyć również czapki zimowe, różnorodne szaliki, rękawiczki, kapelusze słomkowe, okulary przeciwsłoneczne, sylwestrowe ozdoby, czy produkty z motywami Halloween. Sprzedaż takich produktów w wyspach handlowych skłania do zakupów klientów niezdecydowanych lub takich, którzy wcześniej nawet nie myśleli o tym, że potrzebują danej części garderoby, ozdoby czy gadżetu. To swoiste przypomnienie przechodniom o zbliżającej się okazji lub o aktualnie panującej modzie na nakrycia głowy czy inne dodatki.

Artykuły gastronomiczne

Galeria handlowa to miejsce, w którym klienci spędzają często nawet kilka godzin. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że jest to często miejsce spotkań, wspólnego spędzania czasu, a nie tylko miejsce zakupów https://kreo-market.pl. Trudno więc dziwić się, że gastronomiczne wyspy handlowe cieszą się takim powodzeniem. W przestrzeni galerii handlowej nierzadko spotkamy się więc z punktami, w którym można napić się świeżo wyciśniętego soku, zjeść owoce w czekoladzie, pralinki, świeże pieczywo czy skosztować finezyjnych cukierków na wagę. Każdy z tych wyrobów można sprawnie i szybko zjeść, przechadzając się między sklepami.

Powyższe przykłady to tylko kilka opcji w całym morzu pomysłów biznesowych, które z powodzeniem można wykorzystać, prowadząc wyspy handlowe. Warto tę opcję rozważyć właściwie przy każdej działalności, która nie wymaga dużej przestrzeni roboczej. Niższa, w porównaniu do wynajmowania regularnego lokalu, cena, możliwość wyboru między kupnem a wynajmem oraz szansa na bezpośrednie dotarcie do klientów – to wszystko sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na wyspy handlowe, niezależnie od branży, w jakiej działają.

 

angielski